CPANELL
               

     Nasıl İyi Uyunur?

Daha iyi uyumaya yardımcı olan bu öneriler, diğer uyku hastalıklarındad da kullanılarbilir. Farklı öneriler için doktorunuza danışın.

  • Çalışma günleri ve tatil günleri aynı zamanda uyanmaya dikkat edin

  • Yatağa sadece kendinizi uykulu hissettiğinizde girin

  • Uykulu değilseniz ve yaklaşık 20 dakikada uyuyamadıysanız yatak odasından çıkın ve başka bir yerde sakin bir aktivite yapın. Yatak odası dışında bir yerde uyuya kalmamaya dikkat edin. yatağa sadece ve sadece uykulu hissettiğinizde dönün. Bunu gece boyunca kaç kere gerekiyorsa o kadar tekrar edin.

  • Yatak odanızı sadece uyumak için, seks için ve hasta olduğunuz zamanlarda kullanın.

  • Gün içinde küçük kestirmeler yapmayın. Eğer kestirme yaparsanız her gün aynı saatte yapın ve 1 saatten uzun süreli olmamasına dikkat edin. Öğleden sonra saat 15:00 öncesi bunun için en iyi zamandır.

  • Uyku öncesi gevşemeye çalışın. Örneğin sıcak bir banyo, bir kaç dakika kitap okumak gibi davranışlarla uyku öncesi gevşemeye çalışmak  uyumanıza yardımcı olur.

  • Düzenli egzersiz yapın. Yorucu egzersizleri yatmadan en az 6 saat önce tercihen sabah erken saatlerde yapın, hafif egzersizleri ise yine yatmadan en az 4 saate bağlı olsun.

  • hayatınız düzenli olsun. Yemek saatleriniz, ilaçlarınızı alışınız, diğer aktiviteleriniz hep saate bağlı olsun.

  • Yatmadan önce ağır yemeklerden kaçının.

  • kafeinli içecekleri yatmadan önceki 6 saat içerisinde almamaya özen gösterin.

  • uykulu olduğunuzda alkol almayın. Yorgunlukla birlikte az miktarda alkolün bile etkisi fazla olabilir.

  • Uyuma zamanına yakın, mümkünse de gece boyunca sigara içemeyin.

  • Uyku ilaçları kullanımından kaçının. Çoğu doktor bu tip ilaçları üç haftadan uzun süreli önermez.

  • Uyku ilacı ve diğer ilaçları alırken alkol kullanmamaya özen gösterin.

 
 

BİLGİ BANKASI

 

     
  Anasayfa  
  Özgeçmiş  
  Uyku Merkezimiz  
  Bilimsel Çalışmalarımız  
  Basında Doç.Dr. Gökhan KIRBAŞ  
  Sorularınız İçin  
  İletişim Bilgileri  
     
  HORLAMA TEDAVİSİ  
  Horlama ve Uyku Apnesi Nedir ?  
  Uyku Apnesi Hastalarında Risk Faktörleri  
  Horlama ve Uyku Apnesi Tedavisinde Yeni Yöntem: Pillar Implant  
  Uyku Testi  
     
  UYKU BOZUKLUĞU MERKEZİ  
  PSG (Polisomnografi)  
  CPAP Titrasyonu  
  Maske  
     
  BİLGİ BANKASI  
  Horlama ve Uyku Apne Sendromu  
  Uyku Apne Sendromu Düşündürecek Belirtiler Nelerdir?  
  Tanı Yöntemleri: Uyku Testleri (Polisomnografi)  
  Neden Uyku Testine İhtiyacım Var?  
  Hangi Tedavi Yöntemlerini Kullanacağım?  
  Pozitif Hava Yolu Basıncı (PAP) Tedavisi  
  PAP Cihazı Kullanımı İle İlgili Diğer Durumlar  
  Nasıl İyi Uyunur?  
  Uyku Apne Sendromu Tedavi Edilmezse Ne Olur?  
  Uyku Labaratuarı Rahat Bir Otel Odası Gibi Ancak Farklı Bir Ortamda, Üstelik Üzerimde Bu Kadar Kablo İle Nasıl Uyuyacağım?  
  Uyku merkezi ulaştığımda ne olacak?  
  Gündüz çalışması gerekirse ne olacak?  
  Her zaman kullandığım ilaçları kullanmalı mıyım?  
  Uyku Çalışması Sonrası Ne Olacak?  
  CPAP Cihazı Denemeli miyim?  
  İki seviyeli PAP (BPAP) cihazı denemem gerekli midir?  
  Otomatik PAP cihazı denemeli miyim?  
  PAP tedavisinin yan etkileri nelerdir?  
  PAP cihazımla ilğili neler öğrenmem gerekli?  
  PAP cihazı kullanımı ilğili diğer durumlar  
     
  AASM RAPORLARI   
  Clinical Guideline for the Evaluation, Management and Long-term Care of Obstructive Sleep Apnea in Adults (2009)  
  Clinical Guideline for the Evaluation and Management of Chronic Insomnia in Adults (2008)